Ekonomi

Enflasyon rakamları açıklandı: Memur ve emeklinin maaş zammı belli oldu

05.01.2026

Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE), Aralık 2025 döneminde aylık bazda yüzde 0,89; yıllık bazda yüzde 30,89 oldu. Buna göre, memur ve memur emeklisi için 6 aylık enflasyon farkı yüzde 6,85 olarak gerçekleşti. Bu farka yüzde 11 toplu sözleşme zammı eklendiğinde memur ve emeklisinin 2026 yılı ilk 6 aylık dönem için maaş zammı yüzde 18,6 oldu. SSK ve Bağ-Kur emeklileri ise yüzde 12,19 oranında zam alacak.

SGK muayene ve reçete katılım paylarına zam

31.12.2025

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), Sağlık Uygulama Tebliği’nde yaptığı değişiklikle katılım paylarına yüzde 30 zam yaptı. Yapılan değişiklikle, hekim ve diş hekimi muayeneleri ile reçetelerden alınacak katılım payları yeniden belirlendi. Düzenleme, 1 Ocak 2026 tarihinde yürürlüğe girecek.

İdari para cezaları yüzde 25,49 artırıldı

31.12.2025

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından yayımlanan tebliğle, 5627 sayılı Enerji Verimliliği Kanunu kapsamında uygulanacak idari para cezaları 2026 yılı için yüzde 25,49 oranında artırıldı. Yeni cezalar 1 Ocak 2026’da yürürlüğe girecek.

Plastik poşet fiyatına zam  

28.12.2025

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının 2019 yılında başlattığı ücretli plastik poşet uygulamasında yeni bir düzenlemeye gidildi.

Memur ve emekli zammı 5 Ocak'ta belli olacak

28.12.2025

Asgari ücretin ardından memur ve emeklilerin 2026 yılı ocak ayında alacağı maaş artışı da merak konusu oldu. Zam oranları, 5 Ocak’ta açıklanacak aralık ayı enflasyon verisiyle birlikte kesinlik kazanacak.

Palandöken’den merdiven altı üretim ve korsan satış uyarısı

27.12.2025

Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yılbaşı öncesinde artan merdiven altı üretim ve korsan satışlara karşı vatandaşları uyardı. Palandöken, güvenli alışveriş için tanınan ve bilinen esnafın tercih edilmesi gerektiğini vurguladı.

2025 rekorla geçti, 2026 için spekülasyon uyarısı!

26.12.2025

İLKHA mikrofonuna konuşan kuyumcu esnafı, 2025 yılındaki rekor yükselişi ve piyasadaki son durumu değerlendirdi. Esnaf, altının yatırımcıyı sevindirdiğini ancak yüksek fiyatlar nedeniyle düğün takısı geleneğinin bitme noktasına geldiğini vurguladı.

Asgari ücret 28 bin 75 lira olarak belirlendi

23.12.2025

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren geçerli olacak asgari ücretin yüzde 27 zam yapılarak net 28 bin 75 TL olarak belirlendiğini duyurdu.

osohbet.org